vineri, 8 iulie 2016

...


Opt bis

Am calculat, m-am răzgândit, am măsurat
Si mi-a dat un rezultat curat.

Mă ține undeva din vintre până-n gât.
E ca o gheară care strânge dulce,
Apoi se cațără printre coloană și plămâni
Și îmi atinge lin gâtlejul fin.

Vei spune: "Nu, nu te lăsa așa,
Se-ncolăcește și te otrăvește,
Te lasă-n suferință, cu suflu îngreunat,
Ca și cum l-ai fi luat de bărbat.
Apoi te părăsește pentru altă carcasă
Și-o să rămâi cu vintrele în plasă."

Dar eu am calculat,
Mai grea otravă decât nemurirea nu poate exista,
Iar teama de sfârșit e mai ceva ca ea.

Să nu-mi consum simțirea e ca și când
Aș sta închisa în beci adânc
Și aș vedea doar apele mizere
Cu mucegai și șoareci și gândaci purulenți.
E ca și cum mi-aș refuza o apă limpede de vară
Cu soarele arzându-mi rănile de-aseară.

Mai bine lasă-mă să mă otravesc cu ea,
Să-mi torn venin pe rană,
Să-i simt trecerea grea.
Mai bine să m-alin apoi cu dorul și speranța
Decât să-mi curm din fașă, 
Tâmpă, 
Cutezanța.

O să spui "Hai, că nu e chiar așa, nu exagera!"
Da?
De ce atunci, dacă nu doare ca un topor prin măruntaie,
Fugi totuși de ea ca de tămâie
Și-ți ții drept scut,
Opac,
Răceala 
Ca pe-o mantie regească, 
Cu mândrie și falsă înțelepciune lumească?

...

Deci, după lungi măsurători,
Mi-am afirmat concluziile 
Despre nebănuitele rumori.

E incorect și dureros pentru mine
Să mă încarci cu erorile de calcul 
Și convigerile vechi căutate de tine.

E ipocrit și plin de egoism 
Să mă încerci cu dorințele tale
De a nu fi atins.

E chiar înșelător și trist
Să te comporți contradictoriu dinadins, 
Diametral opus,
Apoi să-mi spui că tu mi-ai spus,
Apoi să fugi, deși zici că nu fugi
Și să rămâi, deși ești al oricui.

Și toate să le-ncarci în barca mea,
Ca și cum, cu atâtea bagaje, nu s-ar scufunda.

Și, dacă refuzându-mi drogul, 
Crezi că ai rezolvat ecuația,
Concluziile, după măsuratori multiple, îmi spun că totul rămane mai ceva...
Căci acum îi înțeleg mai mult amploarea
Și doar acum mi-o asum în toată splendoarea.

...

Și, dintre toate câte-am calculat,
Am redus totul la radical din "ceva" la pătrat.
Dar nici așa nu era
Rezultatul cel mai curat.

M-am întors la otravă și am reanalizat: 
Vrea să rămană nedestinat!

Nu-i bai. Sunt campioană la iubit necondiționat.
 Pana la urmă, să iubești necondiționat
E dovadă de înaltă spiritualitate.
Și să-ți ajungi ție.
Și să trăiești singur, cu lipsuri, tăceri, frâne, ziduri,
Dar multă demnitate.

La asta se reduce paradoxul
Și asta-i pricina și rostul.
Iar toate câte eu le-am tăvălit prin mine
Și le-am forțat și le-am urlat,
Au fost doar strigăte de intuiție ratată. 
Un fel de a-mi spune că iar nu-mi ascult inima
Și iarăși am ales cumva împotriva mea.


De ai fi dorit să mă cunoști cu-adevărat,
Ai fi înțeles că nicio dramă la mine 
Nu durează 
Mai departe de-un zâmbet 
Și-un gând că sunt ceea ce contează. 
Căci, până la urmă, de ce aș căuta ceva mai puțin decât însăși dragostea?

Concluzia curată așadar s-a scris
Ușor-ușor, 
Printre contrarii și trăiri.
Și mă lasă iar cu capul încărcat
De tiparele vechi pe care toți,
Orbiți,
Ni le-am reconfirmat!

Și-acum, luați cu vin,
E ca o împărtășanie cu "sweet" venin!

Niciun comentariu: